Chtěli byste se dozvědět více o naší cestě na Island? Tak hlavně pro vás je tento první a zároveň zkušební článek.
Pro druhou návštěvu (podle mě nejkrásnější země na světe) jsme zvolili přelom října a listopadu. I přes to, že tento čas nám nebyl úplně doporučován, jsme se rozhodli letět. Hlavním lákadlem byla samozřejmě možnost vidět polární záři, podle webu aurora byla týden před odletem více než 50% šance, bohužel se při příletu vše změnilo a vůbec jsme jí neviděli (škoda, snad příště). Ještě v úvodu bych rád zmínil, že pro let jsme zvolili společnost ČSA s jedním mezipřistáním. Já opět letěl jenom s příručním zavazadlem a cena letenky + příplatek za volbu sedadla byla celkem 5 860 Kč a kompletní vyúčtování cesty naleznete na úplném konci. Nicméně na Island jsme přiletěli v 11 večer, rychle jsme si šli vyzvednout naše auto a jeli jsme spát do hotelu v Reykjavíku a druhý den ráno po skvělé snídani to všechno začalo...
2. den
Hlavní cíl na první den byl návštěva místní čokoládovny - Omnom ChocolateAč jsem byl pro tuto návštěvu vynechat a jet rychle do přírody, tak musím říct, že jsem si ji užil.
Hlavně, protože v čokoládovně můžete ochutnat všechny nabízené druhy a pak až se rozhodnout, kterou koupit. Sice jsou čokolády dražší než třeba u nás v ČR, ale zase jsou kvalitnější, máte to i se zážitkem a i vidíte, jak se vyrábí. Takže návštěvu čokoládovny opravdu doporučuji.
Omnom čokoládovna
Po cca hodině v čokoládovně jsme konečně jeli směr příroda a měli jsme před sebou spoustu naplánovaných zastávek. Mimochodem i koupaní v termálu, ale to jsme nakonec vynechali, protože strašně pršelo a v takovém počasí se nikdo z nás koupat nechtěl. Nicméně teplota vody byla super.
Bohužel počasí první den nebylo vůbec ideální a nikdo se nechtěl moc procházet v dešti, a proto jsme trávili spoustu času v autě. S blížícím se koncem dne se počasí nepatrně zlepšovalo, takže jsme mohli navštívit populární Buoakirkja Black Church – oblíbené místo pro fotografy, u kterého jsme prostě museli zastavit. Od kostela, jsme naproti viděli pěkný vodopád Bjarnarfoss - super místo na focení (sice vodopádů je na Islandu plno, ale tenhle jsem prostě musel nafotit, jako X dalších, které jsme viděli cestou). Samozřejmě, že jsem lezl co nejvýš po skále k vodopádu, abych měl ty nejlepší fotky a výhledy.
S blížícím se koncem dne jsme ještě rychle navštívili pěkné městečko Ólafsvík a také ještě jeden vodopád, který jsme našli pár metrů za městem – udělali jsme nějaké fotky a jeli jsme směr ubytování. Mimochodem, taky bych chtěl mít takový vodopád pár metrů od baráku.
Buoakirkja Black Church
Bjarnarfoss
 Ólafsvík
Ólafsvíkurkirkja
3. den
Další den ráno jsme měli krásné slunečné počasí a jeli jsme z města Stykkishólmur, kde jsme byli ubytovaní, k populárním vodopádům Kirkjufellsfoss. Díky slunečnému ránu byla skvěle nasvícená hora za vodopádem (Kirkjufell Mountain), takže fotky byly hned mnohem lepší.
Kirkjufellsfoss a Kirkjufell Mountain
Kirkjufellsfoss
Poté jsme pokračovali k dalšímu ubytování v městečku Hvammstang. Cestou jsme měli v plánu zastavit u termálu Guðrúnarlaug, který se nám podařilo najít díky ukazatelům u silnice. Naštěstí jsme termál měli jenom sami pro sebe. Jediná nevýhoda byla vysoká teplota vody, takže se v něm nedalo moc dlouho vydržet, ale i tak vykoupání potěšilo. Pokud pojedete na sever, tak určitě zastávku v termálu doporučuji, na relax je to úplně ideální.
Poté jsme pokračovali směr k Hvitserkur (kámen ve vodě), protože jsme přijeli pár minut po západu slunce, tak u skály/kamene nebyl nikdo což beru jako výhodu. I když ty Čínské turistky, co zrovna odcházely nevypadaly vůbec špatně. Nicméně ke skále jsme běželi, abychom si to tam stihli nafotit ještě trochu za světla. Díky odlivu jsme mohli běžet až pod skálu.
Hvitserkur
4. den
Čtvrtý den ráno byla slušná kosa, takže jsme měli hned takový menší problém ohledně zamrzlých oken u našeho půjčeného auta - nebyla škrabka, ale nějak jsme si poradili a vyrazili jsme plni očekávání hledat tuleně. Řeknu vám, že to nebyla žádná sranda, ale nakonec cca po hodině se nám to podařilo a našli jsme skupinu tuleňů kousek u pláže. Je to fakt zážitek vidět takové zvíře volně v přírodě, a ne někde zavřený. Pro tuleně to byl asi tak zážitek, když jich k nám hned pár připlavalo blíž a sledovali nás (když tak tuleně jsme našli kousek za městečkem Hvammstangi, kdyby se je taky někdo vydal hledat).
Po tomto nezapomenutelném zážitku jsme se vydali směrem k dalšímu ubytování, a to do města Akureyri. Cestou jsme měli pár zajímavých zastávek, třeba místní koně se mi konečně podařilo skvěle nafotit, také jsme navštívili Glaumbær Farm. Glaumbær Farm jsou prostě staré baráčky s dobrým výhledem na hory – takže skvělé místo na focení. Dále jsme se stavili v krásném městě v horách Siglufjörður, kde se nám podařilo konečně nakoupit nějaký místní alkohol (teď to možná zní jako kdybychom byly skupina alkoholiků, ale tak to ve skutečnosti není), protože specializované prodejny s alkoholem mají otevřeno až od 4 hodin (jinak místní pivo je nic moc teda). Tímto zklamáním bych ukončil vyprávění ze třetího dne.
Glaumbær Farm
Siglufjörður
5. den
Pátý den začal netradičním vstáváním v 5:30 (normálně jsme totiž vstávali až v 8). Plán byl stihnout východ slunce u Arctic Henge. Pokud můžu doporučit, tak tohle místo na Islandu můžete klidně vynechat. Protože cestou nic zajímavého není, a ani tato část ostrova není úplně krásná. A samotná stavba no jakože dobrý, uděláte pár fotek a jedete dál.
Naším dalším cílem byla zatopená sopka KraflaSkvělé místo a podle fotek mužů za sebe říct že v zimě je toto místo mnohem hezčí, i když si nezajedete až pod sopku autem, z důvodu neudržované silnice, ale to přece nevadí.​​​​​​​
Krafla
Hot Spring Shower
Cestou k sopce narazíte na Hot Spring Shower, což je asi sprcha na nejlepším místě, co jsem zatím viděl, všude samé hory…, prostě TOP místo na to dát si sprchu (pozor voda teče pouze teplá).
No a jakožto fandové Hry o trůny jsme museli samozřejmě navštívit jeskyni s termálním pramenem Grjótagjá, bohužel koupání nebylo povoleno, ale aspoň se mi podařila nějaká pěkná fotka, takže jsem měl opravdu radost. Jelikož už byla zase tma, jeli jsme zpět směr Akureyri.
The Arctic Henge
Grjótagjá - jeskyně z Hry o trůny
6. den
A je tady bohužel poslední den, kdy jsme se museli dostat z Akureyri na letiště cca 6 hodin cesty autem. Ještě jsme si zajeli na Dettifoss, naštěstí jedna příjezdová cesta byla otevřená, ale i tak jsme jeli po ledu a jet po něm 90km/h je velká zábava. Na parkovišti u vodopádu na nás čekalo nemilé překvapení, bylo tam totiž plno lidí. Tolik jsme jich nepotkali za celou dobu pobytu.
Nicméně samotné vodopády byly pěkné, ale takové ty menší, co třeba potkáte po cestě a nejsou tolik známé, jsou dle mého názoru lepší, hlavně i protože u nich není tolik lidí. Nicméně od vodopádů jsme se pomalu vydali na dlouhou cestu směr letiště. Cestou jsme ještě udělali pár fotek u vodopádu Goðafoss, kde jsem kvůli fotkám lezl i tam, kam byl vstup zakázán, ale důležité je přece mít co nejlepší fotku.
Dettifoss
Goðafoss
Závěr
No a to je konec naší již druhé cesty na Island, teď přijde na řadu slíbený cenový souhrn. Půjčení auta v Blue car rental (Suzuki Vitara 4x4 + základní pojištění vozu) na všechny dny stálo: 8 220 Kč
Ubytování dohromady všechny dny přes Booking.com (5 nocí, pokoj pro 4 osoby): 13 850 Kč
Benzín: 7 401 Kč
Celkem: 29 471 Kč
Cena za osobu: 7 368 Kč (auto, benzin, ubytko) + 5 860 Kč (letenka) + 1 940 Kč (jídlo) = 15 168 Kč
Ubytování
1. den - City Park Hotel - Reykjavík
2. den - Vatnsás 10
Stykkishólmur
3. den - Solgardur Apartments Hvammstangi
4. - 5. den - Lava Apartments - Akureyri

Více fotek z Islandu naleznete zde.