Je tady další cestovní blog, hurá! I přes doporučení cestovat jenom po ČR, jsme se s bráchou rozhodli vyrazit na pár dní do Švýcarska. Skvělý nápad, že budeme spát v autě, když to bylo jenom na pár dní, trošku zkazilo zjištění, že podle různých stránek nebylo vůbec jasné, jestli je ve Švýcarsku spaní v autech povolené. Takže ze začátku jsem byl ve stresu, jestli nás odněkud nevyhodí nebo nebudeme muset platit pokutu.
Horský pas Grimsel
Nervozita narostla poté, co jsme přejeli hranice a mně přišla SMS s tím, že 1 MB dat bude stát 17 Kč. Takže rázem jsem zjistil, že ve Švýcarsku neplatí můj světový roaming, což mě nenapadlo si zjišťovat předem. Předpokládal jsem, že Švýcarsko je přece v Evropě, takže vše bude bez problému. No ale bohužel nebylo a my jsme museli nějak vyřešit, kde se připojit na internet a stáhnout si aspoň seznam vybraných míst, který jsme měli uložený v mapě na Google Disku. Naštěstí místní McDonald nás zachránil a já byl trochu více v klidu.​​​​​​​
Ale teď už zpátky k samotnému výletu a plánu na první den, který byl následující. Přijet k jezeru Brienzersee, vykoupat se a pak hledat místo na spaní, což nám vyšlo. U jezera jsme si dali koupání při západu slunce a s výhledem na hory, což byla paráda. Pak jsme se vydali směrem k prvnímu místu na přespání. Bohužel v Grimselpass, bylo plno lidí, kteří měli stejný nápad jako my, díky čemuž bylo těžké si najít nějaké pěkné volné místo na zaparkování. Ale nakonec jsme vybrali jedno se skvělým výhledem (viz přiložené foto), já si mohl jít v klidu lehnout a vyzkoušet pohodlí nafukovací karimatky na tvrdé podlaze v autě.
Brienzersee
K mému překvapení to bylo dost pohodlné, a tak jsem si podle mých chytrých hodinek dopřál kvalitních 6 hodin spánku a ráno jsem se vzbudil tak akorát, abych si mohl užít východ slunce v horském pasu. Jediné, co narušovalo ranní klid, byly projíždějící motorky a rychlá závodní auta, která se projížděla v prudkých horských zatáčkách nonstop. Ale vstávání na východ se vyplatilo.
Brzy ráno jsme se vydali na další cestu, tentokrát do dalšího horského pasu jménem Furka, který je známý zejména díky tomu, že se zde natáčel James Bond. Pak taky díky insta místu, Hotelu Belvédère Rhonegletscher, což je vlastně starý, ale moc pěkný hotel v zatáčce. Právě kousek od hotelu jsme si dali skvělou snídaní s výhledem do údolí, což byla asi doposud moje nejlepší snídaně. Poté jsme se vydali na menší výšlap nad hotel, kde byl výhled na ledovec (Rhonegletscher) také velice krásný výhled do údolí a zase jiný úhel pohledu na fotogenickou budovu hotelu. No co vám budu povídat, takové ráno v horském pasu s tak krásnými výhledy a dobrým světlem na focení jsem si užil opravdu nejvíc.
Ledovec Rhonegletscher
Pohled na Furkapass
Výhled od hotelu Belvédère
Belvédère Rhonegletscher
Bohužel už jsme pak museli jet dál na místo, které si vybral brácha a kde podle internetu mělo být skvělé koupání. Konkrétně jsme jeli k mostu Ponte pedonale přes řeku Verzasca. Rovnou můžu říct, že i když lidi teď moc necestují, tak jich tam bylo plno, takže byl problém i někde zaparkovat. V té časti, kde se nachází starý most a která je opět známá díky Instagramu byla hlava na hlavě, takže jsem řekl že tady rozhodně nebudu...Naštěstí kousek dál jsme si našli také super místo na koupání, kde byl i vodopád a nikde nikdo (pro zájemce místo přikládám na mapě). Řeka byla krásně čistá a místy i dost hluboká, takže ideální místo na koupání a skákání ze skal.
Řeka Verzasca
Druhý den ve Švýcarsku jsme navštívili ještě Cascata di Foroglio. Velký vodopád, který se nachází hned za starou vesničkou, kde jsou domy celé z kamenů. Vlastně takových starých kamenných vesniček se poblíž hranic s Itálií nachází plno. Cestou k vodopádu jsme se zdrželi u dalšího starého mostu Steinerne Brücke, za kterým byl také vodopád, ale bohužel byl za plotem, a tak jsme se k němu nedostali. U mostu Steinerne se mi ale opět povedl mistrovký kousek, kdy mi během hledání vhodného kamene na focení vypadl mobil rovnou do děsně ledové řeky a ještě spadl do peřeje, kde nebylo díky rozvířené vodě vidět na dno. Naštěstí telefon jsem po cca 7 minutách v ledové řece našel. A k mému překvapení telefon fungoval a stále funguje dodnes, takže na tomto místě bych rád udělal reklamu na mobilní telefon iPhone, který pod vodou opravdu vydrží :D.
Vodopád Cascata di Foroglio
Takže jsem měl opravdu štěstí a tento výlet si nebudu pamatovat díky tomu, že jsem zase něco utopil. Zpět ke Švýcarsku. Od Cascata di Foroglio jsme jeli dál a dál a hledali místo na další přespání. To jsme sice našli a bylo fakt pěkné hned u řeky, ale bohužel přijela paní z ochranky a řekla nám, že tam spát nemůžeme. Naštěstí byla hodná a doporučila nám kemp v městečku Bignasco, který byl docela dost drahý, na to že v něm nebyla ani sprcha, ale co se dalo dělat... Spalo se tam moc dobře. S východem slunce jsme kemp opustili a vydali se na další vybrané místo.
Ponte Tibetano Carasc, je houpací most přes údolí u města Bellinzona. Cesta k němu je docela dost náročná, protože je pořád do kopce. K mostu jsme se vydali v 9 ráno a to už bylo děsné vedro. Naštěstí jsem díky mapy.cz vybral skvělou zkratku, která byla sice děsně prudká, ale zvládli jsme to a most jsme našli. A i když nahoru a dolů to bylo náročné, tak mohu všem, kteří se nebojí výšek návštěvu mostu doporučit. Cesta od parkoviště, kde je možné zaparkovat zdarma (vyznačené na přiložené mapě) a zase zpět ve vedru nám trvala cca hodinu. Naši trasu, kterou jsme se vydali naleznete zde.
Po zahřívací ranní procházce jsme se vydali pomalu na cestu zpět k Rakousku, ale cestou jsme si ještě zajeli do vesnice Alt St Johann, kde jsme navštívili vodopády (Thurwasserfälle), které podle google map vypadaly fakt pěkně...Bohužel když jsme dorazili na místo, zjistili jsme, že zde není moc vody, takže jsme žádné velké vodopády neviděli. Ale to nevadí, protože samotná vesnice Alt ST Johann je také krásná a všude okolo jsou nádherné hory, takže je na co koukat.​​​​​​​
Hory okolo Alt St Johann
Thurwasserfälle
No a pak už jsme pomalu zamířili do Rakouska, kde jsme si naplánovali další přespání. O tom, ale zase někdy příště...
Ps.: Kdybyste měli jakékoliv otázky nebo jste se chtěli dozvědět více o spaní v autě, atd. tak mi napište a já rád na vše odpovím :)